Köpvillkor
Priser
Alla priser är i svenska kronor inklusive moms och gäller tills vidare. TACPRO Direct förbehåller sig rätten att utan föregående meddelande ändra priserna. Prisändring kan bero på t.ex. större ändring av valutakurs eller påbud ifrån myndighet . Avvikelse från villkoren är giltiga endast om båda parter har signerat särskilt avtal som reglerar detta. För Bevakningsbranschen/Återförsäljare erbjuder Vi Avtalspriser samt hänvisar då till TACPRO Distribution.
Beställning
Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att TACPRO® lider ekonomisk skada, polisanmäls. TACPRO® friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i TACPRO® sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.
Åldersgräns
Åldersgränsen är lägst 18 år vid köp på tacpro.se.
Betalningsvillkor
Säkerhet för kunden
Ni är skyddad genom ett samarbete med BillMate.
Villkor för kortköp
När ni betalar via kort administreras detta av eFinance Nordic AB under varumärket billmate. Dettainnebär att du handlar tryggt och enkelt.
Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.
eFinance Nordic AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.
Inga kortuppgifter sparas hos TACPRO. För mer information kring vår betallösning, besök
För kortbetalning: https://efinance.se/billmate/?cmd=villkor_kort
För Delbetalning: https://efinance.se/billmate/?cmd=villkor_delbetalning
För Faktura: https://efinance.se/billmate/?cmd=villkor
Villkor för delbetalning
Allmänt
Via eFinance Nordic AB kan vi erbjuda dig möjligheten att delbetala ditt köp med Billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3,6 eller 12 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Fakturorna skickas via e-post.
Varför Billmate delbetalning?
Exempel: Vid ett köp om 10000 kr med Billmate delbetalning 12 månader är uppläggningsavgiften 170 kr. Den gällande årsräntan är 12 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 22.63 %. Kreditköpspriset är 11268 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 939 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker varje månad under ett års tid.
Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta postledes eller via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.
eFinance Nordic AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. eFinance behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
eFinance Nordic AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.
Köpvillkor för faktura
Handla nu - betala först efter leverans!
När du betalar via faktura administreras detta av eFinance Nordic AB under varumärket Billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor Fakturan skickas via e-post.
Detta erbjuder vi dig:
Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta postledes eller via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.
eFinance Nordic AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. eFinance behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
eFinance Nordic AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.
Särskilda köpkrav
I vissa fall gäller särskilda köpkrav. Detta anges under respektive produkt i onlinebutiken. Vid köp av t.ex. Skyddsvästar, tilläggsskydd, batonger samt viss annan utrustning är det krav att ni inkommer med giltigt ID-kort/Utbildningsbevis från Polisen, Försvarsmakten, Bevakningsbolaget, Länsstyrelsen eller annat giltigtunderlag. Om ni ej uppfyller våra särskilda köpkrav makuleras er order.
Ni kan mejla underlag till info@tacpro.se
Leveranser/ Leveranstid
Era varor levereras normalt inom 1-3 vecka från det att vi emot tagit Er order. Om vi beräknar att leveranstiden blir längre än 3 veckor meddelas kunden om detta. Om varorna av någon anledning skulle tas ur vårt sortiment meddelas kunden även om detta.
Frakter inom Sverige
Vid samtliga beställningar tillkommer endast postens avgifter.
Varorna sändes mot postförskott med posten (Ni betalar när Ni hämtar varorna på posten).
Inrikes MyPack
Högsta vikt/kilo
Vikt | 3.kg | 5.kg | 10.kg | 15.kg | 20.kg |
Pris: | 79.00 | 125.00 | 169.00 | 199.00 | 265.00 |
Maxvikt 20 kg/kolli.
Vikt över 20 kg + 15.00/kg.
Priserna är angivna inkl moms.
Frakt vid kortbetalning.
Vid kortbetalning betalar ni endast 89.00 i frakt, då vikten ej överstiger 5,0kg.
I dessa enstaka fall då vikten är högre efterdebiteras frakten då via faktura.
SMS-avisering
Sms i mobilen när paketet är på väg. Nu kan ni som handlar på nätet eller på postorder få avin som ett sms till mobilen i stället för den traditionella pappersavin . Avin direkt till mobilen har också andra fördelar. Den kommer fram en dag tidigare än den traditionella pappersavin . Nu har ni möjlighet att välja, använd sms-avisering .
Så här fungerar sms-avisering :
1) Välj sms och lägg till ditt mobilnummer
2) Ett sms skickas samma dag då paketet ankommer servicestället, vilket i normala fall är första vardagen efter det att du skickat paketet
3) Är paketet inte hämtat efter tre dagar får ni en påminnelse via sms
4) Är paketet fortfarande inte hämtat efter nio dagar får mottagaren en påminnelse via brevavi .
Mottagaren ska legitimera sig då paketet hämtas
Brevförsändelse
1-3 dagars levtid. Maxvikt 2kg.
Brevförsändelse används endast då överenskommelse med kunden skett för att ge kunden en låg fraktkostnad. exempelvis vid förskottsbetalning. Ej försäkrat av posten, kan inte spåras via godssökning (bortkomna brev eller innehåll ersätts inte av oss.
Restorder
Om Ni beställer flera olika varor och dessa ej kan levereras samtidigt, levererar vi de restnoterade varorna fraktfritt till Er adress när de når vårt lager.
Ej utlösta paket
Om Ni ej löser ut Ert paket så utgår en expeditionskostnader med ett minimum på 350.00 kr pga. postens samt våra egna kostnader i samband med returen. Betalas detta ej inom 10 dagar överlämnas ärendet till inkasso.
Reklamationer
Frakt för garantireparationer betalas av avsändaren/kunden om inte annat överenskommits i varje enskilt fall.
Transportskadat gods
Om en vara från TACPRO® skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (vanligtvis, Posten 020-340 340) dock senast inom 7 dagar.
Varor
Alla varor tillhör TACPRO SUPPORT Group AB tills full betalning erhållits.
Force Majeure
TACPRO® är ej ansvarig för följder av sådant hinder i verksamheten som förorsakats av myndigheternas åtgärder, strejk, lockout, krig eller eljest av omständigheter utanför TACPRO® kontroll.
Övrigt
TACPRO® förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har TACPRO® rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. TACPRO® skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.
Juridiskt företagsnamn
TacPro Support Group AB
Vill ni ha mer information?
Kontakta oss gärna om Ni har några frågor gällande våra köp villkor: info@tacpro.se